ICA Maxi i Växjö

ICA Maxi i Växjö

Fortsatt förtroende från ICA Maxi i Växjö

Vi på Telekonsult är glada över att fått ha ICA Maxi i Växjö som kunder i hittills drygt 15 år och när deras telefoni behövde moderniseras förra året fick vi fortsatt förtroende.

I samband med att ICA Maxi bytte sin telefonilösning lanserade man även sin nya tjänst Online. Kristoffer Georgsson, projektledare Online på ICA Maxi Växjö berättar:

-Tjänsten innebär att du som kund beställer dina varor på vår hemsida senast dagen före du vill hämta dem. När du anländer till vår drive-thru svarar du på ett sms du fått av butiken och vi kommer ut med dina varor.

-Vi vill självklart att våra kunder ska fortsätta komma in och handla av oss, men det här är ett komplement för dem som inte alltid har tid att gå runt i butiken.

När det gäller telefonin används den främst för att nå varandra internt mellan de olika avdelningarna.

-Våra kunder och leverantörer kontaktar oss via telefon, men den största delen är internsamtal. Jag skulle uppskatta att interna samtal står för ca 70% av vår telefonianvändning, säger Kristoffer Georgsson. De flesta av oss 160 personer som arbetar här har en telefon på sig och vi tycker att vår telefoni fungerar mycket bra.