14 mar, 2024

Ringback är här!

”Lägg på luren men behåll din plats i kön – bli uppringd när det är din tur”

Med ringback behåller kunden sin plats i kön utan att ha samtalet igång och blir sedan automatiskt uppringd när kunden kommer längst fram i kön.

Det fungerar så att kunden ringer in som vanligt, exempelvis till er support och hamnar då i kö. De flesta företagen har hög belastning endast periodvis, eller kanske låg bemanning, vilket skapar längre väntetider än normalt. Med ringback ökar kundens tolerans mot väntetid och får via ett knapptryck möjligheten att istället bli uppringd när det är dennes tur i kön.

När du som telefonist får samtalet och svarar så ringer det istället utåt per automatik, och i telefonen säger en röst ”calling”.

Se nedan bilder på hur det ser ut:

HybraUC appen

I appen hamnar samtalet högst upp under kö-fliken.

 

 

 

Kommunikatorn

I kommunikatorn ser man ringbacksamtalet längst ned till höger under samtal i kö/callers.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Önskar du att aktivera ringback eller höra med om funktionen? Varmt välkommen att kontakta support@telekonsult.se eller 0470 – 76 59 00 och välj 2.