På denna sida informerar vi om vårt telefonsystem HybraUC

Nyheter & tips telefonsystem

Ringback är här!

"Lägg på luren men behåll din plats i kön - bli uppringd när det är din tur" Med ringback behåller kunden sin plats i kön utan att ha samtalet igång och blir sedan automatiskt uppringd när kunden kommer längst fram i kön. Det fungerar så att kunden ringer in som...

läs mer

Övergripande telefonistvy

Telefonistvyn ger användarna en överblick över samtalen i realtid och möjliggör en smidig hantering av samtalsköer, vidarekopplingar och gruppchatter.    . Önskar du aktivera telefonistvyn? Varmt välkommen att kontakta support@telekonsult.se eller 0470 - 76 59 00 och...

läs mer

Dela upp i olika avdelningar

Nu finns möjligheten att dela upp användare i olika avdelningar. Med funktionen kan ni enkelt organisera och gruppera de anställda baserat på deras roller, arbetsuppgifter eller specialiseringar.    .  Önskar du att dela upp användarna i olika grupper? Varmt välkommen...

läs mer

Se samtalsresan

Genom att se samtalsresan får användarna en komplett bild av varje enskilt samtal från början till slut. Du kan enkelt se vilka handlingar som ägt rum under samtalet, som till exempel vidarekopplingar. Genom att gå in på samtalshistorik och klicka på den blåa knappen...

läs mer

Glömt inloggninguppgifter?

Det är samma inloggningsuppgifter till datorprogram, mobilappen och till webportalen. Användarnamn är normalt din mailadress och Lösenord är ett personligt lösen.

Har man glömt lösenord tryck ”glömt lösenord” i mobilappen/datorappe. Inloggningsuppgifter får du av din telefoniansvarige på företaget. Saknar du lösenord kan du klicka här. Saknar du användarnamn kan du kontakta vår support här så hjälper vi dig med nya inloggningsuppgifter.

Vårt supportteam Jimmy, Magnus och Ludvig hjälper gärna till när frågor uppstår.

Utbildning/genomgång!

Missa inte våra kostnadsfria digitala utbildningar av telefonsystem HybraUC.

Endast 30minuter som hjälper dig i vardagen! Anmäl dig här

Användare i HybraUC

Som användare i systemet ingår alltid program i datorn (Communicator) och mobilapp som förenklar telefonin. Det är samma inloggningsuppgifter till alla program/sidor.

Administratör i systemet

Som administratör i systemet kan du ändra företagets öppetttider och gemensamma röster. Saknar du möjligheter att ändra gemensamma funktioner välkommen att kontakta vår support.

Kort om HybraUC

Telekonsult HybraUC är en växeltjänst som ligger i ”molnet” i systemet finns en mängd olika funktioner som kan underlätta vardagen se exempel här

Egen IT-support?

Jobbar du på ett företag med intern IT-support där program måste godkännas innan installation, kontakta er interna IT-support. Jobbar du på ett företag där du får installera program själv hittar du länkar för nedladdning av program på denna sida.

 Nedan är program och appar till dator och mobiler

Datorprogram Communicator

Vi brukar säga att man kan se den som en fjärrkontroll som kan styra din telefon t ex mobilen, kontorstelefon eller softphonen och den ingår alltid för användare i systemet. Koppla samtal, se status på kollegan, spela in samtal mm.  Med en engångskostnad kan den även användas som softphone/telefon i datorn  Läs mer här

Mobilapp

Koppla samtal, Hänvisning, Status på kollegor, Chat, Styr vilket nummer du visar, Svarsgrupps-status, Läs mer här

För att ladda ner mobilappen Sök efter “Hybra UC” i App store för iPhone och Play store för Android

Webportal

Här laddar man ner program till datorn, administrerar personliga inställningar. Administratörer kan även hantera företagets gemensamma öppettider och röster.

Integration med Microsoft Teams

Växelfunktioner finns som applikationer i Microsoft Teams och är fullt certifierade hos Microsoft.
Hantera svarsgrupper, koppla samtal mm. läs mer här