På denna sida informerar vi om vårt telefonsystem HybraUC
Nyheter & tips telefonsystem
Ge kunden möjlighet att bli uppringd
Ge kunden möjligheten att bli uppringd I HybraUC finns möjligheten för era kunder att lämna sitt telefonnummer för att slippa vänta i företagets telefonkö. Kunden kan exempelvis trycka 1 för att lämna kön och bli uppringd. När kunden tryckt 1 för att lämna företagets...
Meddelanden till din personliga röstbrevlåda går att få via mail
Om du vill att din röstbrevlåda ska maila ut meddelande så går det att aktivera, det gör Telekonsults support åt dig. Om en kund lämnar ett meddelande i din röstbrevlåda så skickas det ut som ett mail till din mailadress. Meddelandet som kunden lämnar ligger som en...
Byta enhet under pågående samtal
Om du har flera enheter, till exempel en fast telefon och en mobiltelefon kan du flytta över ett pågående samtal ifrån en enhet till en annan. I kommunikatorn (dator): Klicka på pilen till höger om symbolen (se bild nedan). Du får nu ett val på alla dina enheter du...
Ring med dolt nummer eller samtal väntar
Du har alltid möjlighet att välja vilket nummer du ska visa utåt, inklusive dolt nummer. Du har även möjlighet att välja "samtal väntar". Samtal väntar är en smart funktion som på ett enkelt sätt låter en person som sitter upptagen i telefon bli notifierad om ett...
Ta emot SMS på fastnätsnummer
Har du ett fastnätsnummer på arbetet som du även vill ta emot SMS på? Inga problem, hos oss tar du emot SMS:en precis som vanligt, med ditt fasta nummer. Vanligtvis brukar SMS bli upplästa om man har ett fastnätsnummer. Hos oss landar det som ett helt vanligt...
Övriga nyheter
Glömt inloggninguppgifter?
Det är samma inloggningsuppgifter till datorprogram, mobilappen och till webportalen. Användarnamn är normalt din mailadress och Lösenord är ett personligt lösen.
Har man glömt lösenord tryck ”glömt lösenord” i mobilappen/datorappe. Inloggningsuppgifter får du av din telefoniansvarige på företaget. Saknar du lösenord kan du klicka här. Saknar du användarnamn kan du kontakta vår support här så hjälper vi dig med nya inloggningsuppgifter.
Vårt supportteam Jimmy, Magnus och Ludvig hjälper gärna till när frågor uppstår.
Utbildning/genomgång!
Missa inte våra kostnadsfria digitala utbildningar av telefonsystem HybraUC.
Endast 30minuter som hjälper dig i vardagen! Anmäl dig här
Användare i HybraUC
Som användare i systemet ingår alltid program i datorn (Communicator) och mobilapp som förenklar telefonin. Det är samma inloggningsuppgifter till alla program/sidor.
Administratör i systemet
Som administratör i systemet kan du ändra företagets öppetttider och gemensamma röster. Saknar du möjligheter att ändra gemensamma funktioner välkommen att kontakta vår support.
Kort om HybraUC
Telekonsult HybraUC är en växeltjänst som ligger i ”molnet” i systemet finns en mängd olika funktioner som kan underlätta vardagen se exempel här
Egen IT-support?
Jobbar du på ett företag med intern IT-support där program måste godkännas innan installation, kontakta er interna IT-support. Jobbar du på ett företag där du får installera program själv hittar du länkar för nedladdning av program på denna sida.
Nedan är program och appar till dator och mobiler

Datorprogram Communicator
Vi brukar säga att man kan se den som en fjärrkontroll som kan styra din telefon t ex mobilen, kontorstelefon eller softphonen och den ingår alltid för användare i systemet. Koppla samtal, se status på kollegan, spela in samtal mm. Med en engångskostnad kan den även användas som softphone/telefon i datorn Läs mer här

Webportal
Här laddar man ner program till datorn, administrerar personliga inställningar. Administratörer kan även hantera företagets gemensamma öppettider och röster.

Integration med Microsoft Teams
Växelfunktioner finns som applikationer i Microsoft Teams och är fullt certifierade hos Microsoft.
Hantera svarsgrupper, koppla samtal mm. läs mer här