På denna sida informerar vi om vårt telefonsystem HybraUC
Nyheter & tips telefonsystem
Markera nummer och ring (dator)
Istället för att behöva klippa och klistra in nummer till växeln så kan du med kortkommandon enkelt markera nummer och sedan ringa direkt. Du kan markera ett telefonnummer på hemsidor eller i dokument och sedan ringa detta nummer direkt genom att trycka kommandot CTRL...
Tidsstyr vilket nummer som visas utåt
Du kan enkelt tidsstyra när och vilket nummer du vill ska visas utåt när du ringer. Vilket nummer som visas beror på hur din profil är inställd. Exempelvis så kan det vara en profil som är aktiv som visar ditt fasta jobbnummer på öppettider. När du går hem kan du...
Standardisera efterval personlig IVR
Personlig IVR innebär att du som användare har möjligheten att ha ett knappval när du inte kan ta emot samtal. Kunder som ringer till dig kan få ett knappval om du inte svarar eller är upptagen. Det kan exempelvis låta såhär: "Personen du söker har inte möjlighet att...
Visa valfritt nummer utåt
Du visste väl att du kan välja vilket nummer du ska visa utåt när du ringer? Du kan enkelt visa vilket nummer du vill visa utåt när du ringer. I mobilappen klickar du på de tre strecken uppe...
Visa Pin & Puk
Nu kan du som har Infracom som operatör enkelt se din Pin & Puk kod i vår portal här. I portalen loggar du in med samma uppgifter som du...
Övriga nyheter
Inga resultat hittades
Sidan du begärde kunde inte hittas. Försök förfina din sökning eller använd navigeringen ovan för att lokalisera inlägget.
Glömt inloggninguppgifter?
Det är samma inloggningsuppgifter till datorprogram, mobilappen och till webportalen. Användarnamn är normalt din mailadress och Lösenord är ett personligt lösen.
Har man glömt lösenord tryck ”glömt lösenord” i mobilappen/datorappe. Inloggningsuppgifter får du av din telefoniansvarige på företaget. Saknar du lösenord kan du klicka här. Saknar du användarnamn kan du kontakta vår support här så hjälper vi dig med nya inloggningsuppgifter.
Vårt supportteam Jimmy, Magnus och Ludvig hjälper gärna till när frågor uppstår.
Utbildning/genomgång!
Missa inte våra kostnadsfria digitala utbildningar av telefonsystem HybraUC.
Endast 30minuter som hjälper dig i vardagen! Anmäl dig här
Användare i HybraUC
Som användare i systemet ingår alltid program i datorn (Communicator) och mobilapp som förenklar telefonin. Det är samma inloggningsuppgifter till alla program/sidor.
Administratör i systemet
Som administratör i systemet kan du ändra företagets öppetttider och gemensamma röster. Saknar du möjligheter att ändra gemensamma funktioner välkommen att kontakta vår support.
Kort om HybraUC
Telekonsult HybraUC är en växeltjänst som ligger i ”molnet” i systemet finns en mängd olika funktioner som kan underlätta vardagen se exempel här
Egen IT-support?
Jobbar du på ett företag med intern IT-support där program måste godkännas innan installation, kontakta er interna IT-support. Jobbar du på ett företag där du får installera program själv hittar du länkar för nedladdning av program på denna sida.
Nedan är program och appar till dator och mobiler
Datorprogram Communicator
Vi brukar säga att man kan se den som en fjärrkontroll som kan styra din telefon t ex mobilen, kontorstelefon eller softphonen och den ingår alltid för användare i systemet. Koppla samtal, se status på kollegan, spela in samtal mm. Med en engångskostnad kan den även användas som softphone/telefon i datorn Läs mer här
Webportal
Här laddar man ner program till datorn, administrerar personliga inställningar. Administratörer kan även hantera företagets gemensamma öppettider och röster.
Integration med Microsoft Teams
Växelfunktioner finns som applikationer i Microsoft Teams och är fullt certifierade hos Microsoft.
Hantera svarsgrupper, koppla samtal mm. läs mer här