FAQ

här finns de vanligaste frågorna

Mobil växel (Hybra UC)

Saknar du ditt lösenord för Hybra UC? (Appen, communicatorn och portalen)

Gå in på portalen Klicka på glömt lösenord. Om du inte har någon e-post adress kontakta oss. Länk Support

Hur laddar man ner appen (Communicatorn) till datorn?

Logga in i Portalen för Hybra UC portalen och titta upp till höger där det står ”Nerladdningar”

Var hittar jag Hybra UC appen för iphone och Android?
Sök efter ”Hybra UC” i App store för iPhone och Play store för Android
Hur ändrar jag företagets gemensamma scheman med öppettider osv?

Titta på denna instruktionsvideo som beskriver hanteringen. (OBS!, det är bara vissa användare som har rättigheter att hantera gemensamma funktioner) Om det inte fungerar för dig så kontakta våran support

Programmet i datorn (Communicatorn) fungerar inte korrekt, kan inte se status på kollegor eller koppla samtal osv.

Välj inställningar i communicatorn klicka på avlsuta. Och starta communicatorn igen.

Svarsknappen på mitt headset fungerar inte.

Gör ditt headset strömlöst genom att dra ur strömsladden och därefter återanslut densamma. Vänta en minut och testa igen. Om det trots detta inte fungerar, starta om din telefon eller mjukvara som headsetet används till.

Mobiler samt Mobilabonnemang

Jag behöver PIN/PUK koden till min mobil.

Ring 0470-76 59 00 tryck 2. Eller maila mobil@telekonsult.se

Jag behöver fylla på min surf (datamängd) i mobilen.

Ring 0470-76 59 00 tryck 2. Eller maila mobil@telekonsult.se

Det går inte ringa till min mobil.

Kontrollera att du inte har aktiverat ”stör ej” i mobilens menyer. Alternativt av misstag blockerat vissa nummer i mobilen. Om det inte hjälper kontakta oss. Ring 0470-765900 tryck 2. Eller maila mobil@telekonsult.se