På denna sida informerar vi om vårt telefonsystem HybraUC
Nyheter & tips telefonsystem
Personlig röstbrevlåda
Röstbrevlåda Som användare i telefonsystemet har man vanligtvis en röstbrevlåda (mobilsvar). Ett besked går in när man inte hinner svara och ett annat besked går in när man sitter upptagen i telefon. För att göra det mer personligt är det alltid bra att prata in sitt...
Se statistik och historik på företagets kö
I HybraUC kan du se statistik och historik över: Samtal i kö - Visar hur många kunder som ringer just nu. Medel väntetid - Visar ett medelvärde på hur snabbt kunderna i snitt blivit besvarade under dagen. Samtal Besvarade / Totalt - Visar hur många samtal som kommit...
Logga enkelt in och ut dig ur köer
Logga enkelt in och ut dig ur köer Om du ska hjälpa till att svara på en eller flera av företagets köer kan du själv enkelt logga in dig i kön som du vill svara på. I kommunikatorn Klicka på fliken köer (symbolen med 2 gubbar under Ring / Sök rutan). När du klickat på...
Ge kunden möjlighet att bli uppringd
Ge kunden möjligheten att bli uppringd I HybraUC finns möjligheten för era kunder att lämna sitt telefonnummer för att slippa vänta i företagets telefonkö. Kunden kan exempelvis trycka 1 för att lämna kön och bli uppringd. När kunden tryckt 1 för att lämna företagets...
Meddelanden till din personliga röstbrevlåda går att få via mail
Om du vill att din röstbrevlåda ska maila ut meddelande så går det att aktivera, det gör Telekonsults support åt dig. Om en kund lämnar ett meddelande i din röstbrevlåda så skickas det ut som ett mail till din mailadress. Meddelandet som kunden lämnar ligger som en...
Övriga nyheter
Glömt inloggninguppgifter?
Det är samma inloggningsuppgifter till datorprogram, mobilappen och till webportalen. Användarnamn är normalt din mailadress och Lösenord är ett personligt lösen.
Har man glömt lösenord tryck ”glömt lösenord” i mobilappen/datorappe. Inloggningsuppgifter får du av din telefoniansvarige på företaget. Saknar du lösenord kan du klicka här. Saknar du användarnamn kan du kontakta vår support här så hjälper vi dig med nya inloggningsuppgifter.
Vårt supportteam Jimmy, Magnus och Ludvig hjälper gärna till när frågor uppstår.
Utbildning/genomgång!
Missa inte våra kostnadsfria digitala utbildningar av telefonsystem HybraUC.
Endast 30minuter som hjälper dig i vardagen! Anmäl dig här
Användare i HybraUC
Som användare i systemet ingår alltid program i datorn (Communicator) och mobilapp som förenklar telefonin. Det är samma inloggningsuppgifter till alla program/sidor.
Administratör i systemet
Som administratör i systemet kan du ändra företagets öppetttider och gemensamma röster. Saknar du möjligheter att ändra gemensamma funktioner välkommen att kontakta vår support.
Kort om HybraUC
Telekonsult HybraUC är en växeltjänst som ligger i ”molnet” i systemet finns en mängd olika funktioner som kan underlätta vardagen se exempel här
Egen IT-support?
Jobbar du på ett företag med intern IT-support där program måste godkännas innan installation, kontakta er interna IT-support. Jobbar du på ett företag där du får installera program själv hittar du länkar för nedladdning av program på denna sida.
Nedan är program och appar till dator och mobiler
Datorprogram Communicator
Vi brukar säga att man kan se den som en fjärrkontroll som kan styra din telefon t ex mobilen, kontorstelefon eller softphonen och den ingår alltid för användare i systemet. Koppla samtal, se status på kollegan, spela in samtal mm. Med en engångskostnad kan den även användas som softphone/telefon i datorn Läs mer här
Webportal
Här laddar man ner program till datorn, administrerar personliga inställningar. Administratörer kan även hantera företagets gemensamma öppettider och röster.
Integration med Microsoft Teams
Växelfunktioner finns som applikationer i Microsoft Teams och är fullt certifierade hos Microsoft.
Hantera svarsgrupper, koppla samtal mm. läs mer här